Isnin, April 13, 2009

Jom BBQ!!

Seri Nuang memerlukan satu program yang menarik untuk melibatkan penyertaan para penduduk dan ahli keluarga masing-masing. Cadangan untuk mengadakan aktiviti BBQ merupakan satu cadangan yang baik untuk para penduduk kenal antara satu sama lain. Buat permulaan, mari kita organise program nie kat kawasan rumah kita dulu. Kalau ada sambutan yang menggalakkan daripada penduduk, barulah kita cuba di luar kawasan Seri Nuang.

Walaupun program seumpama ini nampak simple, tapi kita kena lihat impak selepas program. Dari situlah wujud muafakat dan kenal ahli keluarga masing-masing. Dalam program itu nanti, kita juga boleh adakan satu slot "ice-breaking" untuk semua peserta memperkenalkan diri masing-masing serta dengan ahli keluarganya. Benda nie akan jadi fun and interesting kalau kita organise dengan betul.

Selama ini kita hanya kenal ketua rumah sahaja, diharapkan selepas program seumpama ini, kita lebih mengenali ahli keluarga yang lain.

7 ulasan:

Abdul Samad Bin Sedik berkata...

Satu cadangan yang baik.Apa kata kita memanggil satu mesyuarat AJK untuk membincangkan pekara ini.Selain dari aktiviti BBQ kita adakan beberapa acara sukaneka untuk anak2 serta ibubapa.

Nandre The Legend berkata...

suara pak samad amatlah dihargai oleh rakan2 sekeliling kita. beliau merupakan seorang penggerak komuniti di seri nuang. tahniah dan ucap selamat kepada beliau.

Nandre The Legend berkata...

InsyaAllah dengan usaha serta tawakal, kita akan dapat menarik ramai lagi penduduk seri nuang untok bersama-sama dengan lain2 penduduk supaya turut serta dalam xtvt yang dijalankan.

semoga usaha kita diberkati Tuhan.

Nandre The Legend berkata...

jangan lupa adakan perlawanan persahabatan dengan team U11/5. Ini untuk merapatkan silaturrahim jika ada berlaku apa2 kecemasan...

Ridzuan @ john berkata...

idea yg sangat bernas...
peluang utk berkenalan dgn penghuni2 baru Seri Nuang...
dan ianya mengeratkan lagi perhubungan diantara jiran2 t'tangga... brother samad & adnan, bolehlah panggil meeting, tapi harap kali nie jgn lah waktu cuti sabtu @ ahad, takut kome kena balik kg @ bekerja... adios...

Nandre The Legend berkata...

yob iwan john,

nanti keme nengok kan camane... kali nie kita try buat hari keroje meeting tu... teman nie nunggu arahan je dari panglima tentera darat.

die bagi signal je, teman cergas teruih kabor kat semue..

Tanpa Nama berkata...

jom kita BBQ sempena cuti sekolah ni. Rm10 sorang ok tak?