Selasa, Oktober 16, 2012

Makluman kerja-kerja membaiki tangki air di Blok 2


4 ulasan:

pENGHULU pura CENdaNA berkata...

ASSALAM,

bLE KE LAIN KALI, KEJA KEJA MAINTENAN CAMNI KALU BUAT HARI BEKERJA,SEBAB KALU HARI CUTI KEBANYAKAN WARGA SERI NUANG ADA KAT UMAH..JADI PENGGUNAAN AIR LAGI BANYAK,KALU HARI BEKERJA DIORANG PAGI2 LAGI DAH KLUAR PETANG BARU BALIK,MASA DIORANG PG KEJA TU BLE LA PNUHKAN TANGKI2 YG ADA KAT ROOF TOP,BALIK KEJA TANGKI PON DAH SIAP REPAIR......HANYA SEKADAR CADANGAN...TQ

Penghulu Nadir berkata...

Penghulu Pura Cendana,

Ya, akan dibawak ke majlis pengurusan.

Terima Kaseh.

Penggali Kubur berkata...

penghulu pura cendana,

1. kat sini ada Tadika yang mempunyai 10-12 org budak kecik bayi sampai 4 tahun, maka, kalau hari bekerja, tadika memerlukan ayer untuk basuh berak, basuh kencing, memasak, buat susu, mandi budak-budak tu.

2. Dua org penjaga kanak-kanak tu takkan nak pergi mencari ayer sekiranya ayer takda..Fikirkan akibat sekiranya takda ayer, macam mana keadaan tadika tu nanti, mak bapak semua pergi kerja, tinggal anak ja kat tadika tu. Mungkin penghulu takda anak hantar kat situ?

3. Bayangkan dan fikirkan keadaan sekiranya ayer tidak ada masa budak-budak tu berada di tadika.

4. Orang lain termasuk mak bapak budak-budak tu pergi kerja. Tak ke naya tu?

5. Sekiranya buat hari cuti, budak-budak tu berada di rumah masing-masing, maka tanggungjawab mak bapak la yang akan menjaga anak-anak sama ada nak pergi ke mana-mana.

6. Budak-budak tu ramainya adalah penduduk di seri nuang.

7. Mungkin penghulu takda anak kat tadika tu, atau tadika di tempat lain atau penghulu maseh bujang atau anak penghulu telah dewasa.

8. Itulah dia yang saya buloh katakan kepada penghulu.

9. Tapi semalam punya kerja-kerja pembaikan pun bekalan ayer masih tidak terputus malahan kalau bukak paip pun, ayer masih ada lagi untuk mandi atau memasak etc.

10. Tapi untuk kerja-kerja maintenance lain, memang kalu boleh kita buat hari kerja. Tapi dah kebetulan kontraktor tu baru habis kerja di tempat lain, maka dia cuba datang secepat mungin pada pagi semalam.

11. Begitulah ceritanya wahai penghulu yang dihormati.

12. Semalam semasa kerja-kerja pembaikan, ramai kawan-kawan yang turun tengok bagaimana dan kaedah yang digunakan untuk membaiki tangki utama yang menyalurkan ayer dari paip utama Syabas ke dalam Seri Nuang. Selepas itu barulah dipam ke Blok 1 dan 2.

13. Wallahualam bisawab.

siluman berkata...

awat si penggali kubur ni melenting plak,kan ke sipenghulu pura cendana hanya bagi cadangan...marah bebenor....statement tu mewakili jmb kah! elok ganti tok adi ni..